Fanmanagement

FAQ Fanmanagement

 

Inschrijven

Hoe begin ik eraan?

Ga naar www.fanmanagement.be en klik op ‘Registreer hier.’ Volg daarna onderstaande stappen.
Stap 1: Geef je e-mailadres in. Er wordt vervolgens een validatiecode opgestuurd naar het adres dat je ingegeven hebt. Deze code heb je nodig voor de volgende stap.
Stap 2: Vul de opgestuurde validatiecode in (let op: deze code is 24 uur geldig. Indien deze niet meer geldig is, kan je steeds een nieuwe code aanvragen).
Vervolledig de rest van de gevraagde gegevens.
Stap 3: Steek je elektronische identiteitskaart in de kaartlezer (zorg dat je de laatste versie van Java geïnstalleerd hebt). Klik op ‘Run’ indien gevraagd om jouw gegevens in te lezen.
Stap 4: Controleer je gegevens en vink de gevraagde vakjes aan om akkoord te gaan met het charter van 1895 en de gebruiksvoorwaarden.
Stap 5: Was je al lid? Geef je oude lidnummer in. Zo niet, klik op ‘nieuw lid’.
Kies een fanclub. Selecteer hiervoor best een fanclub bij jou in de buurt. Een overzicht vind je hier.
Kies een campagne. Momenteel is enkel de campagne EURO2016 actief.
Kies een pakket. Voor volwassenen is dit het standaardpakket aan €40. Kinderen onder de 12 jaar, die met een KidsID worden ingeschreven, betalen €20.
Bij het vervolledigen van de inschrijving kom je op jouw profielpagina terecht.
 

Hoe kies ik een club?

Selecteer best een fanclub bij jou in de buurt. Een overzicht vind je hier.
 

Ik heb geen kaartlezer.

Indien je geen kaartlezer hebt, kan je via dit formulier een fanclub bij jou in de buurt contacteren. Elke fanclubverantwoordelijke heeft een kaartlezer en ervaring met het inschrijven van nieuwe leden.
 

Ik krijg foutmeldingen bij het inlezen van mijn eID.

Kijk hier om na te gaan hoe je alles juist instelt.
 
 

Inloggen

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Geef vervolgens jouw e-mailadres in om een mail te ontvangen waarmee je het wachtwoord opnieuw kan instellen.
 

Ik krijg een foutmelding.

Controleer eerst of jouw e-mailadres correct geschreven is. Kijk ook na of er geen spaties voor of na het e-mailadres staan.
Indien je vijf keer een verkeerd wachtwoord ingeeft, wordt je account geblokkeerd. In dit geval moet je op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Geef vervolgens jouw e-mailadres in om een mail te ontvangen waarmee je het wachtwoord opnieuw kan instellen. Dit zorgt ervoor dat jouw account gedeblokkeerd wordt.
 
 

Tickets

Op deze pagina zie je het overzicht van alle wedstrijden van de Belgian Red Devils, de Red Flames en de Beloften (lees zeker ook het ticketreglement van 1895).
 

Hoe bestel ik een ticket voor een uitwedstrijd?

Klik op de wedstrijd waarvoor je een ticket wilt bestellen. Ga naar ‘Nieuwe bestelling: kies je ticket’. Duid het ticket aan dat je wilt bestellen en klik op ‘opslaan’. Je komt automatisch op een wachtlijst terecht. Indien er na het afsluiten van de verkoopperiode voldoende tickets zijn voor alle bestellingen, worden alle tickets bevestigd. Indien er meer aanvragen zijn dan voorziene tickets, zal er rekening gehouden worden met het puntensysteem. Leden met een hoger puntenaantal krijgen dan voorrang (zie ook: Punten). Eens je ticket goedgekeurd is, krijg je een mail met de bevestiging en betalingsinformatie.
Het aantal voorziene plaatsen verschilt van wedstrijd tot wedstrijd, afhankelijk van de stadioncapaciteit van de tegenstander.
 

Hoe bestel ik een ticket voor een thuiswedstrijd?

Klik op de wedstrijd waarvoor je een ticket wilt bestellen. Je krijgt een overzicht van de verschillende categorieën en de bijhorende plaatsen in het stadion. Ga naar ‘Nieuwe bestelling: kies je ticket’. Hieronder kan je bij jouw naam de categorie aanduiden die je wenst, en kan je ook kiezen om mee te reizen met het transport dat door jouw club voorzien wordt. Klik op ‘opslaan’ om jouw ticket te reserveren. Je krijgt meteen hierna een mail met de bevestiging van jouw bestelling en de betalingsinformatie.
 

Waarom kom ik op een wachtlijst terecht?

Per wedstrijd worden alle tickets die voorzien zijn voor 1895 verdeeld over de fanclubs. Indien er bij jouw club meer tickets besteld worden dan er plaatsen voorzien zijn, kom je op een wachtlijst terecht. 
Na het afsluiten van de verkoopperiode wordt nagekeken of er clubs zijn die niet al hun voorziene tickets gereserveerd hebben. Deze overgebleven tickets worden toegekend aan mensen die op de wachtlijst staan. Van zodra jouw ticket goedgekeurd wordt, krijg je de bevestiging en betalingsinformatie per mail opgestuurd.
 

Extra tickets bestellen

Ik wil iemand anders voor mij laten bestellen.
(zie ‘Autorisaties’) Indien iemand anders voor jou een ticket bestelt, krijg je nog steeds de mail met bevestiging en betalingsinfo.
 

Ik wil voor iemand anders bestellen

Opgelet: Je kan enkel tickets bestellen voor andere leden van jouw fanclub, indien ze jou daarvoor de toestemming hebben gegeven (zie ‘Autorisaties’). Je kan geen extra tickets bestellen voor niet-leden).
Klik op de wedstrijd waarvoor je een ticket wilt bestellen. Je krijgt een overzicht van de verschillende categorieën en de bijhorende plaatsen in het stadion. Ga naar ‘Nieuwe bestelling: kies je ticket’. Kies bij ‘Fan’ de naam van de persoon voor wie je wilt bestellen. Kies ook de categorie en het transport. Voor elk bijkomend ticket dat je wilt bestellen, klik je op ‘Extra ticket bestellen’ en volg dezelfde stappen. Klik vervolgens op ‘opslaan’. De persoon waarvoor je bestelt krijgt de bevestiging van de bestelling en de betalingsinformatie per mail opgestuurd.
 

Hoe moet ik mijn ticket betalen?

Na de bestelling krijg je een mail met daarin de betalingsinformatie. Betalen doe je steeds aan de fanclub, nooit rechtstreeks aan 1895.
 

Hoe / wanneer wordt mijn ticket geleverd?

De tickets worden steeds tijdig naar de fanclub gestuurd, die voor de verdeling zorgt. Elke fanclub bepaalt zelf hoe die verdeling verloopt (opsturen per post, afhalen bij het clubhuis, op de bus, aan het fandorp,…). Indien je hier vragen bij hebt, kan je steeds de clubverantwoordelijke contacteren (zie ‘Fanclubs).
 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik naast mijn vrienden/familie zit in het stadion?

Indien je met een vriendengroep/familie dezelfde groepsnaam hebt ingevuld op je profiel, weet de clubverantwoordelijke dat jullie naast elkaar wensen te zitten (zie ‘Profiel’ > ‘Groep’). Alle leden van eenzelfde fanclub zitten per categorie gegroepeerd in het stadion.
 

Ik wil gebruik maken van het transport van mijn fanclub

Indien jouw fanclub transport voorziet naar de wedstrijd, kan je aangeven dat je meewilt door bij het bestellen van je ticket ‘transport’ aan te klikken. Hier zie je het voorziene transport, en de prijs die hiervoor gevraagd wordt. Dit wordt bovenop de ticketprijs aangerekend. Indien je vragen hebt over het transport, kan je steeds de clubverantwoordelijke contacteren (zie ‘Fanclubs’).
 

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen / annuleren?

Zolang de verkoopperiode bezig is, kan je probleemloos jouw bestelling wijzigen of annuleren. Klik op de wedstrijd waarvan je een bestelling wilt aanpassen. Bij ‘Mijn bestellingen’ zie je de details van jouw ticket. Om dit te wijzigen, kan je op het rode kruisje klikken om de bestelling te verwijderen. Je kan daarna een nieuw ticket aanvragen in een andere categorie, met of zonder transport.
Annuleren / wijzigen na de verkoopperiode bij thuiswedstrijden is niet mogelijk. Bij uitwedstrijden kan annuleren wel, maar dan zal er een administratieve kost aangerekend worden van 50% van de aankoopwaarde per  ticket (met een minimum van 10€). 
 

Ik krijg een foutmelding bij het bestellen

‘Fan is niet actief’
Deze melding krijg je indien:
- Jouw lidmaatschap nog niet aanvaard is door de club. Neem hiervoor contact op met de clubverantwoordelijke (zie ‘Fanclubs’).
- De betaling van jouw lidgeld is nog niet overgemaakt aan de fanclub. Neem hiervoor contact op met de clubverantwoordelijke (zie ‘Fanclubs’).
‘'De ranking voldoet voor geen enkele actieve verkoopsfase'
Deze melding betekent dat de verkoopperiode via fanmanagement voor deze wedstrijd reeds afgesloten is. Na de verkoopperiode voor leden worden de resterende tickets in vrije verkoop gebracht via www.belgianfootball.be of aan de loketten van het stadion (zolang de voorraad strekt). Let wel: je krijgt enkel punten indien je via fanmanagement bestelt!
 

Waar kan ik de verkoopperiodes per wedstrijd terugvinden?

Op de pagina 'Tickets' zie je naast de wedstrijd de einddatum van de verkoopperiode voor leden. Daarnaast wordt voor de start van de verkoop per wedstrijd, wordt er een nieuwsbrief uitgestuurd naar alle leden. Hierin staan de begin- en einddatum van de verkoopperiodes. (zie ook ‘Nieuwsbrief’).
 
 

Punten

Hier kan je de punten bekijken die je tot nu toe verdiend hebt.
 

Hoe verdien ik punten?

Elke thuis- en uitwedstrijd van de Belgian Red Devils levert één punt op. Een officiële wedstrijd van de Belgian Red Flames of de Nationale Beloften levert een bijkomend punt op, net als unieke acties, die later worden aangekondigd.
 

Waarom zijn punten belangrijk?

We houden een ranking bij. Hoe meer punten je verzamelt, hoe hoger je positie op die rangschikking en hoe groter je kans op tickets voor zowel thuis- als uitwedstrijden van de Rode Duivels op weg naar het Europees Kampioenschap 2016 in Frankrijk én tickets voor het eigenlijke EK bij mogelijke kwalificatie.
 

Wanneer krijg ik mijn punt voor een bijgewoonde wedstrijd?

Bij thuiswedstrijden van de Rode Duivels zal iedereen die via het online systeem een ticket bestelt ten laatste een week na de wedstrijd een punt krijgen. Ook de leden waarvoor via volmacht een ticket besteld wordt, krijgen een punt.
Bij matchen van de Red Flames en Beloften is een ticket bestellen niet voldoende. Je zal ter plaatse je lidkaart moeten laten scannen om je punt te valideren. 
Hetzelfde geldt voor uitwedstrijden van de Belgian Red Devils, maar indien het scannen daar niet gelukt is, krijg je als supporter nog twee weken de tijd om een ‘bewijs van verplaatsing’ door te sturen. Dit kan bv. een vliegtuigticket of hotelreservatie op naam zijn. Wanneer je dit niet opstuurt, zal je geen punt verdienen.
 
 

Profiel

Hier zie je al jouw persoonlijke gegevens, waaronder naam, lidnummer, (e-mail)adres, fanclub…
 

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Indien je verhuist, en de domiciliëring op je identiteitskaart reeds aangepast is, kan je het adres wijzigen door op ‘update eID’ te klikken. 
Indien het nieuwe adres nog niet op de kaart staat, of je wenst dat eventuele post op een ander adres aankomt, kan je via ‘Wijzigen’ aanduiden dat het postadres verschilt van het thuisadres.
 

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Het e-mailadres waarop de nieuwsbrief toekomt, kan je aanpassen via ‘wijzigen’. Let wel: het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen wordt hier niet mee gewijzigd. Dit kan enkel via het tabblad ‘Account’ (zie ‘Account’).
 

Ik wil van fanclub veranderen

Naast de naam van je fanclub, onderaan de profielpagina, kan je via ‘Overstappen van fanclub’ een nieuwe club uitkiezen. Dit kan handig zijn na een verhuis, of indien er vrienden bij een andere fanclub zitten. Let wel: de nieuwe fanclub moet jou ook nog aanvaarden, dus contacteer best op voorhand de clubverantwoordelijke (zie ‘Fanclubs’).
 

Wat is een groep?

Een groep kan je gebruiken om samen met jouw vrienden / familie naast elkaar in het stadion te zitten. Je kan onderling afspreken om hier een groepsnaam naar keuze in te geven. De clubverantwoordelijke kan er dan voor zorgen dat iedereen met dezelfde groepsnaam tickets krijgt die naast elkaar gelegen zijn. Dit is geen verplicht in te vullen veld.
 
 

Account

 

Hierin kan je jouw wachtwoord wijzigen, en een nieuw e-mailadres instellen als gebruikersnaam. Let wel: dit adres moet, in tegenstelling tot het contactadres bij je profiel, uniek zijn! Als je het adres verandert, zal je een mail krijgen met een link om de aanpassing te vervolledigen. Hierna kan je inloggen met het nieuwe adres.
 
 

Fanclubs

Hier zie je een overzicht van alle fanclubs van 1895. Als je een fanclub aanklikt, krijg je verschillende details te zien, zoals de contactgegevens van de clubverantwoordelijke(n), het rekeningnummer, locatie van het clublokaal, …
 
 

Autorisaties

Hier kan je de autorisaties beheren die je toekent en ontvangt.
 

Wat is een autorisatie?

Een autorisatie is een toestemming die je geeft aan / ontvangt van een ander lid van jouw fanclub om tickets te bestellen. Let wel: je kan geen autorisatie geven aan / ontvangen van iemand uit een andere fanclub.
 

Hoe geef ik iemand een autorisatie?

In de linkerkolom op deze pagina zie je een lijst met alle leden van jouw fanclub. Selecteer hieruit een of meerdere namen waaraan je een autorisatie wilt geven. Klik vervolgens op de enkele pijl naar rechts om deze persoon of personen toe te voegen aan de rechterkolom. Klik vervolgens op ‘opslaan’. De personen in de rechterkolom hebben vanaf nu autorisatie om voor jou tickets te bestellen. Let op: de dubbele pijl zorgt ervoor dat de hele fanclub autorisatie krijgt om voor jou te bestellen.
 

Hoe kan ik een autorisatie die ik aan iemand gegeven heb, opnieuw verwijderen?

In de rechterkolom zie je de personen aan wie je reeds een autorisatie hebt toegekend. Selecteer een of meerdere namen die je uit deze lijst wilt verwijderen en klik op de enkele pijl naar links. Klik vervolgens op ‘opslaan’. Deze personen hebben vanaf nu geen autorisatie meer om voor jou tickets te bestellen. Let op: de dubbele pijl zorgt ervoor dat alle autorisaties verwijderd worden.
 

Hoe zie ik wie mij een autorisatie gegeven heeft?

Onderaan deze pagina zie je een overzicht van ontvangen autorisaties. Je kan hier ook kiezen om een autorisatie te verwijderen door op het rode kruisje te klikken bij de naam van dit lid.